söndag 15 juli 2012

Botaniska Trädgården i Visby


Jag gick runt i Botaniska Trädgården i Visby vid 8-snåret en julimorgon. Ljuset var mjukt och parken folktom förutom några parkarbetare och en yoga-kille.


Det kändes verkligen som om rosblomningen stod på TOPP!


Det fanns många väl sammansatta och vackra miljöer - och inte så botaniskt krystat.


Men givetvis fanns det skyltar på nästan allt för den som är noga med de latinska namnen.


Inramningen var ju perfekt med ringmuren som skyddade mot havet.


Brödgran heter den här ganska fula men imponerande höga skapelsen.


Först tog jag en bild på pagoden och sen skulle jag kliva in i den - men se där låg en karl och hade nån morgonritual för sig så jag backade ner igen...


Snyggt snyggt snyggt med rosen Alchymist som fick hänga fritt mitt på gräsmattan i tre höga störar.

2 kommentarer:

  1. Visst är Botaniska i Visby en ovanligt snygg trädgård?!

    SvaraRadera
  2. Ja absolut. Vårt hotell låg "vägg-i-vägg" med trädgården så vi hamnade där varje dag.

    SvaraRadera